Pages




Oke, dengar dengar cepat ! Kite nak cite ni. Cite ni pasal kite mase kat Kuala Pahang dekat umah Tok kite. Adoi, berkite kite pulak ! Blebblebblebbleb ! *Pukul pukul lidah.
Tapi sebelom tu, sapo yang takboh bace boley blah jaoh jaoh.
Oke, citenye bermula pade suatu pagi. Awal awal lagi umi aku doh kejut aku suh bangun siap siap sume. Aku pon menurut perintah && terus menuju ke bilik mandi. Lepas aku siap pakai baju, siap siap sume, OMAR ASRI kesayanganku pulop gi bank. Nok amek duit katenye. Tapi gitu laa, tunggu punye tunggu punye tunggu, 3 jam kemudian baru balik. Pastu, dop pegi lagi. Aboh suh tunggu kejap lagi. Ada hal lain pulok katenye. Terpaksalah aku tunggu lagi. Lama tu kan, baru beliau balik. Tengohari pulop tu. Haddoii ! Panasssss aku.
Then, lepas acara tunggu menunggu tu selesai, maka bertolaklah kami ke Kuala Pahang. Dalam perjalanan sempat lagi aku amek gambor. Sekeping je laa. Mase tu batery phone aku nok abes. Banyok sangat dengor lagu. Doh laa betery kongdeng. (Kepada sesiapa yang dop tao maksud KONGDENG, bolehlah tanya pada kawan kawan yang tahu maksudnye.)



Gambor kat atas uh aku amek mase kat atas jambatan. Name ape jambatan tu aku memang dop amek tao or lebih kepada malas nok amek tao. Lepas tu memang aku dop amek gambor doh sepanjang perjalanan tu sebab aku tido. Giler punye nantod arh !
Pastu, aboh aku berenti pulok gi jupe CIKGU SEKOLAH RENDAH beliau sekejap. Aboh aku kalu sembang memang juara arh ! Punye laa lame ! Aku yang tunggu tu rase nok pitam pulok.
Akhirnya, penantianku berakhir. Nghee ! *Sengih bagai kerang busuk.
Perjalanan diteruskan tapi dop terus pegi umoh Tok aku. Singgoh masjid lu kejap. Solat Margrib dulu && tunggu sampai Isya'. Solat jemaah sekali. Bagus kitorunk an ? An an an ?
*Kenyit kenyit dua belah mata.
Dekat masjid tu sempat la aboh aku amek gambor. Dari kamera aboh aku. Aku dop amek sebab batery abes doh. Ngosh ngosh ngosh !




Oke ! Continue. Lepas solat ; salam salam, cium cium jemaah sume, kami pon bertolak ke umoh Tok kecayangan aku tu tanpa berhenti di mana mana lagi dah. And at last, kami pon sampai ke destinasi dalam pukul 9.30 malam. Pheeuuwww..
Turun je dari kete, aku napok dua orang mok sedare aku, MOK MA && MOKSU ROS tengoh siang ikan. Pastu aku berlari dan berlari dan berlari naik menuju ke arah nenekku yang amt ku rindui. Ku kucup tangannya, ku kucup pipinya dan akhirnya ku peluk tubuhnya. Haha !
*Kebas ayat novel. Kikiki ! XDD
Malam tu POKSU NAIM aku masok ikan bakor. Wohh, memang kenyang giler arh !
7 ekor, aku sorang bantai tanpa disedari oleh sesiapa. Aku makan senyap senyap. Shhhyyyuuuuu. Diam diam suda laa. *Letak jari telunjuk kat bibir.
Orang lain makan 2,3 je. Aku sampai 7. Hebad op ? Hahahaha ! *Tergolek golek.
Lepas tu, tengok tv and what ever laa aku. Mcam macam mende pelik ar aku buad.
Malam tu mase orang sume tido, aku duk sembang sembang sepupu aku Amira Natasya. Banyok gop ar cite cite. Sal pakwe dea, sal henfon dea yang kena amek ngan aboh dea. Aku pulok cite sal klakor klakor penoh jadi kat Aizek, sal TSOES Babes && macam macam lagi laa. Cite punye cite punye cite, dop sedor pukul berape aku lena.
Pagi tu, macam bese laa. Juara bangun tido paling lewat kebas kat aku. Seperti yang dikata oleh Siti Badariah di dalam blognya. (http://babunsukajantanmerahjambu.blogspot.com/). Akulah juara ! Anugerah tu aku yang punye, takdop orang buleh rampas !
Oke, balek pade objektif. Aku bangun tido tu pon sebab umi aku kejut, kalo dop jagan harap ! Aku bangun je, terus pi mandi. Pastu aku gi duk dapur tolong Tok aku sikit sikit ; kemas mender yang patut dengan sepupu aku sorang ni ; Amira Amani. Pastu mari laa sorang mok sedare aku ni. Sebelum ni dop silap aku memang aku dop penoh jupe ; kalu aku dop silap dengor, aboh aku panggil dia Jue. MOK JUE la kodd. Ngahahahaha ! Aneh sikit buniknye. Huhu, bagus gop aku mari sini. Buleh gop kenal ngan mok sedare aku sorang ni. Dea ni muke dea ade mesh mesh ngan MOK MIDA aku. Ye ar, name pon adek badek tapi gitu laa, dua orang niey macam kembor lop.
Lepas tu, aku kenal ngan sorang anok teruna Mok Jue aku niey. Haduhh, shomad shomad giler ! Kire si teruna tu sepupu aku laa. Name dea ALIFF, dop silap aku laa. Aku dengor aboh aku panggil dea JOHN jew. Muke dea macam mat salleh sikit. Hadoii biar laa dea.
Mok Jue aku niey ada bawok jagung. BANYOK ! Moksu Ros aku soh kupas. Terkejut beruk aku ! Suh kupas semua sapa malam esok dop siap ! Pahtu Moksu Ros aku pon kabo laa, "Bukan.. Koyok 2 plastik sudoh laa. Wat banyok banyok pecoh perut arh kalu nok makan sume,". Aku yang mendengar hanye tersengih sengih. KUI KUI KUI !
Lepas siap kupas, Poksu Naim aku pon bakor laa jagung tu. Aku rembat 4 utir je. 4 je, dop banyok macam ikan bakor. Lepas makan uhh, aku ada belek album, and ade laa jupe gambor niey. Aku ngan NURIN JAZLINA mase tecik tecik dulu. *Alalala, wat manje manje lak.


Lepas tu, Mok Mida aku pulok sampai dengan sume anak anaknye. Mase tu, aku tengoh maen hide && seek ngan sepupu aku. Ada laa sepupu aku sorang ni, di nusuk lam se almari kat umoh Tok aku niey. Tengoh dea bez bez nusuk tu, almari tu terbalik jatuh and dea ade lam almari tu ! Aku yang tengok or golek suke. Bile aku angkat almari tu, buleh dea sengih kat aku macam takdop mende terjadi. Haha ! Mujur almari tu ringan. Niey haa, sepupu aku tu.


Lepas Tok aku siap masok, si dayang dayang atau si anak anak dare sume tolong angkat letok dekat lambong rumoh. Dayang dayang kena kemas dapur sementara menunggu Raja dan kerabat kerabatnya makan. Lepas tu baru dayang dayang buleh makan.
Mase makan, aku menghadap ke jalan raya dan membelakangkan lauk pauk yang ada kat depan aku. Kenape ? Kenape ? Sebab bau PETAI JERUK kuat ngat. Aku dop tahan ! Nok mutoh lop wase ! Tapi gitu ar, aku tengoh makan ekpom. Dop kang nok mutoh lam pinggan.
Lepas siap makan, dayang dayang kena angkat pinggan mangkuk sume wat gi dapur. Ya ALLAH, time nok angkat petai jeruk tu, memang teragok agok. Aku ada suh sepupu aku sorang niey angkat ; AIMAN. Dea jawab, "Tak nak ! Ko angkat arh. Bau dea busuk macam ko. Aku tak tahan ! " Lepas jea dea kabo gitu, aku angkat kaki kejor dea and then sepak buntut dea. Sambil menggosok buntutnye dia jawab, "Aku gurau je !". Tanpa mempedulikannya aku terus mengangkat mangkuk berisi petai jeruk itu walaupun dop tahan ngan bau dea. Nok cepat, ayoh aku nok balik doh ekpom.
Lepas ciap sume, aku pakai tudung and bersiap untuk balek.
Lepas tu, cium sepupu sepupu aku yang kecik. Aiman aku bagi kaki sekali. Tok aku aku peluk && cium puas puas. Lepas tu Tok aku pesan suh blajor memolek ! Aku just jawab, "InsyaALLAH," sahaja. Perjalanan balek diteruskan. Lame tu kan, berenti dekat trafic light mase lampu meroh. Pahtu tetibe je kete aku mampuih kat tengoh jalan besor tu. Adek aku ; Lily duk pot pet pot pet bising bango dok tentu ke hala. Rase nok tapor lop mulut ye. Pahtu kete kat belakang tu pulok duk pon pon pon pon ! Hish, kalu dop memikirkan yang dia tu saudara sesama Islam, lame doh aku lambong kete dea ke dalam laut !
*Koya katang laa konon. ^_^'
Tapi mujur laa ade sorang Pok cik nie tolong alih kete aku kat tepi. Pahtu aboh aku tepon kawan dea, tanye nok wat gane. Kawan dea suh tunggu sampai enjin sejuk cket. Lame tu kan boleh idup balek, terus balek. Selamat smapi kat umoh. Tapi mase nok masok pagor tu, mampuh pulok tengoh tengoh pagor tu ! Hadoiii. Aboh tepuk dahi. Yo lah, kena gi servis pulok laa. Banyok pulok laa duit abes. Aku hanye tersengih mendengar keluhan seorang aboh yang amat disayangi itu.
FULLSTOP !
Tapi pepe pun, Alhamdulillah selamat sampai. Mujur kete dop mampuih pulok kat tengoh jalan. Kalo dop, nanges selok aku kat tengoh jalan uhh. Doh laa aku nok kencing mase tu. Dop tahan doh ! Oke laa. Tu je cite aku setakat neyh. Luw ada cite lagi, aku cite laa kat mu sume. Sekian, wassalam.

**Cite kat atas uhh macam karangan pulok. Panjang ngat. Haha ! And ayat dea pon skema. Haha ! Ikot aku arh. Mu sibuk babper ? Blog aku kang ! Sukati aku arh !

Haha ! Bekeng dop ? Oke laa. Nantod suda. Tata ~
Nightmare.

Suke ? LIKE jea :]

0 komen dari si Comel ♥:

Post a Comment

سْــــــــــــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم

Assalamualaikum :)
Jangan lupe tinggalkan kata.
Satu pun sudah memadai. ♥
Time kasih ♥♥

.img {filter:alpha(opacity=100); -webkit-transition-duration:.5s; -moz-opacity:1.00; opacity:1.00;} img:hover {filter: alpha(opacity=100); opacity:1.00;} .img:hover {filter:alpha(opacity=60); -moz-opacity:0.6; opacity:0.6;}